14 Şubat 2009 Cumartesi

EKONEMİ

Bilişimde güçbirliği

Platform 360 adlı oluşumla güçlerini birleştiren 8 Türk bilişim şirketi bilişim ihracatını 100 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor..

Bilgi teknolojileri alanında faaliyet gösteren yüzde 100 Türk sermayeli 8 şirket, stratejik işbirliğine giderek, bilgi birikimi, deneyim ve teknolojik güçlerini ''Platform 360'' adını verdikleri yeni bir oluşumda birleştirdiler.

Platform 360 çatısı altında, GVZ, Infotech, KoçSistem, Mobilera, Netsis, Obase, Prizma ve Soft şirketleri yer alıyor.

Türkiye'nin bilgi teknolojilerinde sahip olduğu entelektüel sermayeyi yurt dışına açmak vizyonuyla yol çıkan Platform 360, sektöre örnek bir işbirliği modeli oluşturuyor.

Ortaklarının toplam bini aşkın çalışanı ve 170 milyon doların üzerinde cirosu bulunan Platform 360, ulusal ya da uluslararası pazarda faaliyet gösteren her sektördeki müşterisinin tüm bilgi sistemleri ihtiyaçlarını tek noktadan karşılamayı hedefliyor.

AB ve Dünya Bankası fonlu projelere verecekleri teklifler ve kazanacakları projelerle bilişim ihracatının artmasında öncülük yapmayı planlayan Platform 360'un ihracatta hedeflediği öncelikli ülkeler arasında Rusya, Kazakistan, Azerbaycan, Ukrayna, İran, Suudi Arabistan, Mısır, İsrail, Bulgaristan, Romanya, Yunanistan, Hollanda, KKTC, Afrika ülkeleri ve ABD yer alıyor.

KoçSistem Bilgi ve İletişim Hizmetleri A.Ş. Genel Müdürü Gökhan Akça, tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, ekonomik ve siyasi istikrarla birlikte esen iyimser havanın tüm sektörler gibi bilişim sektörüne de olumlu yansıdığını söyledi.

2004 yılında 2.2 trilyon euroya ulaştığı tahmin edilen dünya bilişim pazarının bu yıl yüzde 6 büyüme ile 2.3 trilyon euroluk bir hacime ulaşmasının beklendiğini kaydeden Akça, Türkiye BT pazar hacminin de 2.2 milyar dolardan 2.7 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşmasının öngörüldüğünü bildirdi.

Gelişmekte olan ülkelerin kalkınmasında itici gücü oluşturması beklenen yazılım sektörünün, bu büyümeyi sağlayabilmek için yeni stratejileri ihtiyaç duyduğunu, farklı finansman olanaklarını kullanmak, ülkenin rekabet avantajı ile uyuşan niş alanlar veya stratejik işbirliklerinin yazılım şirketlerinin büyümesi sağlayacak bazı yaklaşımlar olarak öne çıktığını anlatan Gökhan Akça, dünya pazarlardan daha fazla pay alabilmek için ''gelecekte düşünmek'' kavramının ilk tohumlarını ''Platform 360 oluşumuyla attıklarını vurguladı.

Türkiye'nin yaklaşık 25 milyon dolar olan bilişim ihracatını 3 yıl içinde 100 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini belirten Akça, Türkiye'de bilişim sektörünün en az turizm gelirleri kadar büyük bir potansiyele sahip olduğunu söyledi.

''BİLİŞİM ULUSAL STRATEJİK SEKTÖR İLAN EDİLEBİLİR''

İrlanda, İsrail ve Hindistan örneklerini veren Akça, konuşmasını şöyle sürdürdü: ''Yazılım sektöründe 'yeni yüzyılın kahvesi' olarak adlandırılan Kostarika örneği ise çok daha etkileyici. Nüfusu 4 milyon olan ülkede 4 bin kişi 150'nin üzerindeki bilişim sektörü şirketinde çalışıyor.
Ülke bilişim ihracatını 5 yıl içerisinde 500 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor. Ulusal seferberliğe ihtiyaç var. Aynen bu ülkeler gibi Türkiye de bilişimi ulusal stratejik sektör ilan edebilir. Devlet politikalarından alacağı cesaretle Platform 360 gibi daha çok sayıda girişim Türkiye'nin istihdamına, ihracatına ve ekonomik büyümesine katkı sağlayabilir. Türkiye bilişimle kalkınma yolunu seçebilir.''

CEBİT FUARI'NA DA KATILIYORLAR

Akça, yazılımda işbirliğine, odaklanmaya ihtiyaç bulunduğunu, ortak platformla ölçek ekonomisinden yararlanmayı amaçladıklarını söyledi. Gökhan Akça, entelektüel sermaye ihracının sağlayacağı rekabet avantajı hayata geçirildiğinde Türkiye olarak 3-4 yılda 300-500 milyon dolar ihracat karşılığında döviz girdisi sağlanabileceğini kaydetti. Platform 360'ın yeni oluşumlara örnek olmasını dileyen Gökhan Akça, Platform 360'ın ilk etkinliği olarak Hannover Cebit Fuarı'na katılacaklarını duyurdu.

ŞİRKETLERİN FAALİYET ALANLARI

Platform 360 çatısı altında işbirliği yapan kuruluşlardan GVZ, ses teknolojileri alanında faaliyet gösteriyor. Infotech haritacılık alanında uzmanlaşmış bir şirket olarak biliniyor.

KoçSistem, kamu ve özel sektörde iş gereksinimlerine yönelik çözüm ve hizmet sağlıyor. Mobilera, mobil teknoloji ürünleri geliştiriyor. Netsis, 20 bini aşkın müşterisine kurumsal çözümler sunuyor. Obase, perakende ve akıllı e-iş çözümleri alanında uzmanlaşmış bir şirket olarak öne çıkıyor.

Prizma, radyo frekanslı tanımlama sistem çözümleri gerçekleştirmek ve bu alandaki projelere danışmanlık ve sistem entegratörlüğü fonksiyonunu üstlenmek amacıyla 2000 yılında kuruldu. Soft ise lojistik ve taşımacılık sektörünün en büyük bilgi sistemleri şirketi arasında yer alıyor.

1 yorum: